Martin van Putten

Martin van Putten is lobbyist en strategisch communicatieadviseur met meer dan 20 jaar ervaring in public affairs en reputatiemanagement, met name in de gezondheidszorg en de farmaceutische sector. Hij adviseert toonaangevende farmaceutische bedrijven, biotechbedrijven en zorgaanbieders over markttoetreding, stakeholderbetrokkenheid en reputatiestrategie in Nederland. Hij is tevens vertrouwenspersoon voor politici en ministers.


Als medevoorzitter van de Stichting Nationale Geneesmiddelenmonitor en bestuurslid van de Stichting Bescherming Vrije Artsenkeuze staat hij aan de voorhoede van nationale debatten over patiëntentoegang, zorgfinanciering en de rol van private equity in het medische landschap. Hij is ook nauw betrokken geweest bij spraakmakende juridische en politieke zaken die het Nederlandse zorgbeleid vormgaven.



Van Puttens expertise ligt in het begeleiden van internationale farmaceutische bedrijven bij hun expansie op de Nederlandse markt. Dit vereist niet alleen klassieke PR, maar ook diepgaande kennis van het unieke media-, politieke en gezondheidszorglandschap van het land. Hij combineert een sterk internationaal netwerk met praktische ervaring in reputatiestrategie, wat zorgt voor een soepele en succesvolle marktintroductie. Hij begon zijn carrière als financieel journalist voor de Telegraaf.